2014. március 9., vasárnap

Csészecsoportképek - a második színes eresztés

Az előző posztban emlegetett égetésből kerültek ki ezek a kávéscsészék. Fekete-fehér mintásak, kobaltkékek, és sok finom kevert, tört szín... napsütés - boldog vagyok!


A középső csésze a mintáját a MOZA cementlapoktól kapta.

Itt a bal felső MOZA cementlapminta!

Ezen a képen pedig az alsó csésze mintáját tervezte Kauker Szilvia (MOZA cementlap manufaktúra)



Ezeken a csészéken szintén a MOZA cementlap-mintázatokkal játszottam egy kicsit.







8 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek, Zsuzsi. Mindig azt gondolom, hogy na, EZ a kedvencem, aztán tovább görgetek a következő képre, és az is.... Mesés!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Eszter! :-) Igen, egyelőre nagy tobzódásban vagyok én is, és még mindig nem jutottam a sok-sok ötlet és terv kipróbálásának végére...

      Törlés
  2. Hasonlóan, mint Eszter... Gombóc Artúr effektus! Klasszak!!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Zsuzsanna! A csészék fantasztikusak, nagyon jó ötlet. Csak zárójelben annyit, hogy a Moza is régi tradicionális mintákhoz nyúlt, ( vagy másolt ) egyedi színekre festve, de alapvetően a minta régi, illetve mai más külföldi gyártóknál is jelen van.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Gábor! Köszönöm! Ami a MOZA-t illeti, azt hiszem, eléggé képben vagyok ebben a témában, együtt jártam egyetemre a tervezőjével, a kezdetektől követem a tervezői koncepciót, stb. Pontosan, tudom, hogy mely minták tradícionális marokkói minták, és melyek azok, amelyeket Kauker Szilvia tervezett. (amelyekkel 3 éven át a Moholy ösztöndíjat is kapott.) A bejegyzés 4. képén pl. egy ilyen is látható (legalábbis így gondolom, hogy ez MOZA terv volt, de mások is koppintották már. A többinél is azért tüntettem fel, mert bár tudom, hogy más gyártóknál is felbukkan ez a hagyományos minta, én kifejezettem a MOZÁval közös projektként kezdtem ebbe a játékba, amelyben az edényeknél MOZA által használt mintákat alkalmazok az edényeimen. Ez a közös projekt épp csak elkezdődött, most ugyan áll egy ideje, de még lesz folytatása.

    VálaszTörlés