2013. június 26., szerda

Megbokrosodott edények

Nemrég készítettem néhány ovális, lapos tálat, melyek közül kettő útra is kelt tegnap:



 Érdekessége, hogy a -valószínűleg túl kevés vasoxidot tartalmazó- engób, amivel festettem, és ami nyersen olyan tetszetős mályvarózsaszín volt, mázas égetés után ilyen aligszínű lett, épphogy kicsit sötétebb tónusú, mint a kékesszürkére mázazott edény más részei. Épp csak kiemeli a kissé bemélyedő mintát:

A szélén, ahol vastagabb rétegben kentem, és a máz lefolyt az éléről, ott nem tudta "megenni" a vasat, szépen rozsdás:


Nekem tetszik így, csak meglepő.
Viszont a másik, a nagyobb rózsabokrosnál már több vasat tettem a festékbe, ez kontrasztosabb is lett:






(Egyébként, azt hiszem, ez a fajta ovális tál, legalábbis ebben a formában csak egy egyéjszakás kaland volt, annak mondjuk izgalmas, de a hosszútávú terveim egészen másak ezen a téren.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése